Pierwszy dzień zdominowany przez Grzyba

News114

Grzegorz Grzyb poważnie potraktował słowa wypowiedziane na przedrajdowej konferencji, kiedy mówił o tym, że tegoroczną edycję powinna wygrać polska ekipa. Jadący w Skodzie Fabii Rally2 evo wygrał cztery z pięciu piątkowych odcinków, wypracowując sobie 17-sekundową przewagę nad drugimi w klasyfikacji Płachytką/Nowaczewskim. Na trzecim miejscu znajduje się kierowca ORLEN Team Kacper Wróblewski. 

Odcinkiem otwierającym piątkowe zmagania w trakcie MARMA 31. Rajdu Rzeszowskiego był OS1 Pstrągowa, który wygrał Sylwester Płachytka, do którego aktualny lider tracił wtedy sekundę. Na kolejnych odcinkach załoga Grzyb/Binięda nie oddawała już pierwszej pozycji wypracowując sobie przewagę i kończąc dzień wygraną w odcinku miejskim na ulicach Rzeszowa.

Wyzwaniem w trakcie przejazdów podkarpackimi asfaltami była nie tylko degradacja opon i śliski asfalt, ale przede wszystkim bardzo duży upał. Za plecami ulubieńca tutejszych kibiców trwała walka między Płachytką i Wróblewskim. Na OS 2 szybszy był kierowca ORLEN Team, za co Płachytka zrewanżował się pokonując rywala na OS 3. Drugi przejazd Lubeni był minimalnie lepszy (0,9 s) w wykonaniu Wróblewskiego.

Na kończącym etap oesie w centrum Rzeszowa, za Grzybem i Biniędą uplasowali się bracia Szejowie (+0,7 s) i Łukasz Byśkiniewicz z Danielem Siatkowskim (Hyundai i20 R5, +0,9 s).

Ubiegłoroczny zwycięzca Erik Cais, o ile w zeszłym roku toczył zacięty pojedynek o zwycięstwo z Mikołajem Marczykiem, w tej edycji jest zdecydowanie poza walką o podium. Czeski zawodnik w Fordzie Fiesta R5 dojechał wprawdzie na drugim miejscu na odcinku OS3 Pstrągowa, lecz w klasyfikacji generalnej ukonczył dzien na 5 miejscu ze stratą wynoszącą ponad pół minuty. 

Piąta runda RSMP zaczęła się również pechowo dla załogi Tom Kristensson/Andreas Johansson (Hyundai i20 R5), którzy już na pierwszym odcinku specjalnym przebili koło, notując na starcie 50 sekund straty. Liderzy punktacji generalnej cyklu zdołali jednak na kolejnych przejazdach odrobić straty i ukonczyc dzien na 6 miejscu w punktacji RSMP. 

Szczęścia zabrakło również na trzecim odcinku załodze Lubiak i Dachowski, którzy zaliczyli dachowanie na odcinku i musieli wycofać się z rywalizacji. Podobny los spotkał załogę Nowak/Grzelka w Oplu Corsa, którzy także zaliczyli dachowanie. 

Wśród załóg w samochodach z napędem na jedną oś niezwykle zacięty pojedynek toczą Adam Sroka i Patryk Kielar (Peugeot 208 Rally4) z Jackiem Sobczakiem i Michałem Marczewskim (Porsche 911 GT3).

W liczbie oesowych triumfów Sobczak wygrywa ze Sroką w stosunku 3:2, ale to kierowca Peugeota ukończył pierwszy etap jako lider klasyfikacji 2WD. Przed sobotnią częścią zawodów Sobczak traci do Sroki pięć sekund. 

 Marma 31. Rajd Rzeszowski – klasyfikacja rajdu po I etapie:

1. Grzyb/Binięda (Skoda Fabia Rally2 evo) 38:48,1 s
2. Płachytka/Nowaczewski (Skoda Fabia Rally2 evo) +17,0 s
3. Wróblewski/Wróbel (Skoda Fabia Rally2 evo) +24,9 s
4. Szeja/Szeja (Hyundai i20 R5) +34,5 s
5. Cais/Tesinsky (Ford Fiesta R5 MkII) +35,1 s

6. Byśkiniewicz/Siatkowski (Hyundai i20 R5) +41,1 s
7. Kristensson/Johansson (Hyundai i20 R5) +1:17,4 s
8. Gabryś/Dymurski (Skoda Fabia Rally2 evo) +1:36,5 s
9. Sroka/Kielar (Peugeot 208 Rally4) 2:43,1 s
10. Sobczak/Marczewski (Porsche 911 GT3) +2:48,1 s

Marma 31. Rajd Rzeszowski – klasyfikacja RSMP po I etapie:

1. Grzyb/Binięda (Skoda Fabia Rally2 evo) 38:48,1 s
2. Płachytka/Nowaczewski (Skoda Fabia Rally2 evo) +17,0 s
3. Wróblewski/Wróbel (Skoda Fabia Rally2 evo) +24,9 s
4. Szeja/Szeja (Hyundai i20 R5) +34,5 s
5. Byśkiniewicz/Siatkowski (Hyundai i20 R5) +41,1 s
6. Kristensson/Johansson (Hyundai i20 R5) +1:17,4 s
7. Gabryś/Dymurski (Skoda Fabia Rally2 evo) +1:36,5 s
8. Sroka/Kielar (Peugeot 208 Rally4) 2:43,1 s
9. Sobczak/Marczewski (Porsche 911 GT3) +2:48,1 s
10. Bolek/Jastrzębski (Ford Fiesta Rally3) +3:16,0 s

Marma 31. Rajd Rzeszowski – klasyfikacja 2WD po I etapie:

1. Sroka/Kielar (Peugeot 208 Rally4) 41:31,2 s
2. Sobczak/Marczewski (Porsche 911 GT3) +5,0 s
3. Predko/Sadowski (Peugeot 208 Rally4) +1:26,8 s
4. Bonder/Heller (Renault Clio Rally4) +1:43,8 s
5. Rachwał/Pochroń (Peugeot 208 R2) +3:54,2 s

 

Polecane