Większa oglądalność FIA ERC

www27_2

Organizatorzy Rajdowych Mistrzostw Europy (FIA ERC), poinformowali, że niezależna analiza przeprowadzona przez firmę Nielsen Sports, wykazała większe zainteresowanie serią niż miało to miejsce w 2016 roku.

Osiem rund FIA ERC obejrzało w telewizji 177,2 miliona widzów, co stanowi wzrost o 14,5 miliona w porównaniu do 2016 roku, gdy kalendarz liczył dziesięć imprez. Mimo mniejszej ilości rajdów zwiększył się również czas emisji. Kibice mogli łącznie zobaczyć 1081 godzin i 12 minut materiałów.

– Większa liczba widzów i godzin transmisji przy zmniejszeniu ilości rund pokazuje jak popularne są mistrzostwa Europy. Wprowadzone ulepszenia oraz ciężka praca za kulisami pozwoliły zwiększyć liczbę partnerów. Cieszymy się z bardzo satysfakcjonujących wyników badań Nielsen Sports, ale teraz naszym wyzwaniem jest pobić te liczby w 2018 roku – mówił Jean-Baptiste Ley, koordynator FIA ERC.

Największe wzrosty oglądalności zanotowano w Hiszpanii (+9,6 miliona widzów), we Włoszech (+2,5 miliona widzów), w Portugalii (+2,5 miliona widzów) oraz na Łotwie (+0,5 miliona widzów).

Fot. FIA ERC

Polecane